Road Rental tar in Sobro som ägarpartner för fortsatt expansion.

12/18/2020
2 min läsning

Road Rental har sedan 2018 etablerat sig som en kompetent, engagerad och pålitlig leverantör inom TA-sektorn. För att stärka och skapa trygghet i företagets tillväxt och marknadserbjudande har Road Rental valt att ta in Sobro som ny ägarpartner.

Vi är väldigt glada över att ha hittat en engagerad och kraftfull ägarpartner till vår verksamhet. Att Sobro går in som ägarpartner samtidigt som vi grundare är kvar som fortsatta delägare med betydande andel gör att vi tillsammans kommer kunna leda bolaget in i nästa expansiva fas. Tillsammans med Sobro ser vi fram emot att fortsätta vår resa med att utveckla såväl bolaget som våra medarbetare, och samtidigt erbjuda våra kunder den bästa helhetslösningen inom trafikanordningar och arbetsplatssäkerhet

Jimmy Hansson, VD Road Rental Scandinavia AB

Road Rental har på kort tid etablerat sig som en kompetent, engagerad och pålitlig leverantör inom TA-sektorn med mycket nöjda kunder. Vi på Sobro är stolta över att grundarna valt oss som ägarpartner för att både kunna accelerera och skapa trygghet i Road Rentals tillväxt. Företagskulturen är härligt stark och möjligheterna goda för fortsatt utveckling, både av kunderbjudandet och en geografisk expansion

Caroline Hellström, Partner Sobro

Jimmy Hansson

jimmy.hansson@roadrental.se
070 – 921 01 61

Road Rental är en helhetsleverantör inom trafikanordningar och utrustning för avspärrningar vid vägarbeten. Vi bistår med kompetens inom såväl projektledning och arbetsplatsdispositionering inför ett vägarbete, som för att upprätta nödvändiga TA-planer och andra tillstånd. Road Rental utför även de faktiska etableringarna och erbjuder uthyrning av trafikanordningar.

Företaget grundades 2018 av Jimmy Hansson, Robin Bergholm och Dennis Gustafsson och har sedan starten tagit stor marknad i Stockholmsregionen.